logo

W naszej ofercie znajdą Państwo szeroką gamę opon na każdą kieszeń.
Posiadamy w sprzedaży opony renomowanych producentów.
W zależności od oczekiwań klientów proponujemy opony nowe, używane bądź „demo”.
Opona demo to opona, która została zamontowana i zdjęta i przejechała od 1-500 kilometrów.
Mogła zostać użyta w jednym z następujących przypadków:

  • W salonie samochodowym
  • Podczas testu w fabryce producenta
  • Zamontowana podczas transportu ciężarówką lub pociągiem

Producent gwarantuje, że opona demo jest jak nowa. Głębokość rowków może być zmniejszona maksymalnie o 1%.

Opony demo są takie jak nowe opony i pozwalają zaoszczędzić, ponieważ mogą być aż 50% tańsze, gwarantując optymalne bezpieczeństwo. Aby poznać naszą ofertę zapraszamy do skorzystania z naszego sklepu lub naszych aukcji na allegro i OLX.

 

Aby poznać naszą pełną ofertę prosimy o kontakt telefoniczny
( 661 777 701 ; 609 666 399)
lub odwiedzenie nas w naszym serwisie stacjonarnym.
Mazury 10 97-400 Bełchatów

bg

PRAWDA O STARZENIU SIĘ OPON.
 Pyt.: Dlaczego Michelin publikuje informacje na temat starzenia się opon?
Odp.: Ponieważ istnieje powszechne niezrozumienie kwestii starzenia się ogumienia. Należy pamiętać, że data montażu opony na pojeździe jest ważniejsza od daty produkcji opony z jej kodu DOT.

 Pyt.: Opona niezamontowana na pojeździe nie starzeje się w sposób znaczący. Dlaczego tak się dzieje?
 Odp.: Przed montażem na pojeździe opona jest nienapompowana i nieobciążona. Wpływ, choć w ograniczonym zakresie, mają na nią stosunkowo niewielkie zmiany temperatury w pomieszczeniu, w którym jest przechowywana.

 Pyt.: Więc jeśli DOT, czyli data produkcji, nie ma znaczenia, to jaka data MA znaczenie?
 Odp.: Data montażu opony na pojeździe. Podczas eksploatacji na oponę działają znaczne siły generowane przez obciążenie, uderzenia w przeszkody, krawężniki, a także szereg innych czynników niewystępujących podczas przechowywania. Dlatego proces starzenia się opon znacząco przybiera na sile dopiero po montażu na pojeździe.

 Pyt.: Czy istnieją jakieś badania potwierdzające, że proces starzenia się opon rozpoczyna się dopiero po ich montażu?
 Odp.: Przeprowadzono trzy badania w Korei Płd., Niemczech i Arabii Saudyjskiej. Wyniki badań w Korei Płd. i Niemczech nie wykazały żadnej różnicy w osiągach opon nowych i nieużywanych opon 3-letnich.

Badanie z Arabii Saudyjskiej wykazało, że zmiany starzeniowe w oponie używanej na pojeździe przez rok są porównywalne do zmian starzeniowych opony przechowywanej przez 10 lat.

 Pyt.: Opona zaczyna się starzeć dopiero po zamontowaniu na pojeździe. Jakie są zalecenia Michelin pod kątem konserwacji opon po montażu?
 Odp.: Od chwili montażu na pojeździe opony wymagają czynności konserwacyjnych, które nie były istotne podczas ich przechowywania.
Są to utrzymywanie prawidłowego ciśnienia, regulacja zbieżności kół i osi pojazdu, sprawdzanie opon pod kątem ewentualnych uszkodzeń i pomiary głębokości bieżnika.

 

 Źródło: Korean Department of Customer Protection; ADAC, the German motorist organization; Saudi Arabia study conducted by Osaka City University, published in Rubber Chemistry and Technology.